Don't hang your clothes outside! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Paradis - WaarBenJij.nu Don't hang your clothes outside! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Paradis - WaarBenJij.nu

Don't hang your clothes outside!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 April 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

In mijn twee weken vakantie hebben veel gedaan en veel meegemaakt.
We zijn de vakantie begonnen met paardrijden door de wijnvelden van Stellenbosch. Dit was een erg leuke en grappige ervaring. Ik had nog nooit op een paard gezeten en ik was in het begin ook een beetje bang. Toen ik er eenmaal aan gewend was kwamen we in de wijnvelden. En natuurlijk ging mijn paard aan elke struik eten. Ik wist niet wat ik moest doen en durfde niet mijn hakken te gebruiken zoals de begeleidster zei. Ik dacht dat mijn paard dan heel snel ging. Uiteindelijk had ik mijn paard goed onder controle, en moest steeds aan een kant van de teugel trekken om hem af te leiden van de wijnstruikjes. Op een gegeven moment ging mijn paard in draf. Dit was wel grappig want ik wist niet wat ik moest doen, maar ik kreeg mijn paard wel weer terug naar stap anders rende hij langs de rest door. De paarden liepen altijd achter elkaar en volgde elkaar. Alleen mijn paard liep altijd uit de rij. Na twee uur kreeg ik toch wel een beetje pijn van het zitten en was ik blij dat het ritje gedaan was. Ik heb er echt van genoten en we hebben afgesloten met een kaasplankje en een fles wijn.

De rest van de eerste week heb ik bijna alles van school afgemaakt wat nu allemaal ingeleverd moet worden. De tweede week zouden we dan uitstapjes doen. Helaas was het weer omgeslagen en was er in de tweede week best veel regen. Dit zorgde ervoor dat onze planning voor het snorkelen met de zeehondjes steeds niet door ging. Hierdoor heb ik wel met mijn 2 andere huisgenootjes een paaslunch kunnen houden. Dit was erg gezellig.
De maandag na Pasen zijn we naar het two oceans aquarium geweest. Daarna zijn we gaan lunchen bij V&A waterfront en hebben we nog even gewinkeld. Daarna wilden we graag naar het district six museum maar er hing een briefje dat ze dicht waren. Daarna zijn we meteen naar Bo-Kaap gegaan. Dit is een wijk met felgekleurde huisjes en een islamitisch karakter. Het is een multiculturele moslimwijk en de bewoners stammen af van de voormalige slaven. Tijdens de slavernij was het verboden om kleurrijke kleding te dragen. De afschaffing van de slavernij werd groots gevierd en er werd kleur aan de wijk gebracht. Alle huisjes kregen een felle kleur. Nu wordt er na het vasten van de jaarlijkse ramadan de huisjes opnieuw geverfd zodat de kleur goed blijft.

Dan komt er 1 april. Ook hier kennen ze de april fools maar wat er die dag gebeurd is in onze tuin was helaas geen 1 april grap.
We zaten ongeveer met zijn allen in de woonkamer toen een huisgenootje vanuit haar kamer heel rustig zei : huh, er is een naakte man in de tuin. We geloofden dit natuurlijk niet, maar toen ik haar kamer in liep zag ik iemand onder het raam gaan. We gingen naar de woonkamer en zei dat het inderdaad waar was. Ik ging kijken bij het raam en zag hem zitten. Toen ik me omdraaide om te roepen dat ik hem zag zitten en me omdraaide zag ik hem terug over de muur klimmen. Ik wilde de rest laten zien waar hij gezeten had onder het raam en zag toen de pyjamabroek van een huisgenootje liggen. Ik zei dit tegen haar en toen we naar buiten keken zagen we dat er kleren van de waslijn weg waren. Hij had de sportbroek en een shirtje meegenomen van een huisgenootje. De pyjama broek had hij laten liggen. Ook lag er een andere broek in de tuin die niet van ons was. De beveiliging is komen kijken en zou rond gaan rijden, maar hier hebben we niks meer van gehoord. De kleren zullen we niet meer terug zien. Het duurde even voordat de beveiliging kwam want zij dachten, net als onze huisbaas dat het een 1 april grap was.

De dag erna zijn we naar world of birds, monkey jungle en de botanical gardens geweest. We zijn als eerste naar de monkey jungle gegaan want die zijn niet de hele dag open. Hier kregen we aapjes op ons hoofd en op onze schoot. Daarna zijn we door world of birds gelopen en hebben we verschillende vogels gezien. Door sommige kooien zijn we heel snel doorheen gelopen omdat we soms een beetje bang waren voor de grote vogels. Toen we het park helemaal doorgelopen hadden zijn we doorgereden naar de Botanical gardens. Dit was erg mooi.

Vandaag is mijn laatste dag vakantie en gelukkig wordt het weer terug warmer en is er deze komende week geen regen. Zo kunnen we het volgend weekend activiteiten inhalen die we in de vakantie niet konden doen door het slechte weer.

Tot de volgende keer!


  • 03 April 2016 - 14:34

    Melvin:

    Hahahaha dea keal mit die kleijer. Zal waal unne zaatlap zeen geweas.
    Gelökkig ondanks t sjlechte wear nog väöl leuke denger kenne doon. Succes de kommende weak. En have fun.

    Grtz oet t zonnige (20graad) Nederland.

  • 05 April 2016 - 21:47

    Marijn:

    LOL en den eerst diene vriend bellen en neet de pliesie;)
    Cool mit die apen! Det wil g aug wal doon.
    Succes nog mit al die inbraken en tot euver 80 daag!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Stage in Zuid Afrika Als onderdeel van mijn opleiding Pedagogiek aan fontys hogescholen volg ik mijn derdejaars stage in het buitenland. Hiervoor reis ik naar Stellenbosch, Zuid Afrika. Hier ga ik stagelopen voor de organisatie Prochorus, en voornamelijk in het township Kayamandi.

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 5487

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 13 Juli 2016

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: