Vakantie - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Paradis - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Paradis - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo allemaal!

De afgelopen weken zijn weer aantal dingetjes gebeurd.
Op 8 juni hadden we het laatste diner met twee huisgenootjes. Op 10 juni hebben we afscheid genomen van hen. Vanaf toen was het huis echt stil omdat onze andere twee huisgenootjes net hun reis gestart waren. Maar dat was ook wel even goed dat het rustig was in het huis want zo konden wij ons nog even concentreren op school.

13 juni heb ik mijn lesplan aan de crèche gegeven. Hier was de teacher zo blij mee dat ze me knuffel gaf. Later op deze dag kregen Jeanine en ik ook nog een armband van hun.
Ook hadden we met de teachers een dag afgesproken dat wij onze rokjes zouden aandoen en dan zouden de teachers hun Afrikaanse jurken dragen. Op deze dag hebben we heel veel foto's gemaakt. Ook een klassenfoto van de crèche. Toen we eigenlijk ons rokje wilde uitdoen, riep een teacher ons. We kregen ons gezicht versierd met schmink op een traditionele Xhosa manier. Ook hier werden weer heel foto's van gemaakt. Het was een erg leuke dag.

Op 14 juni is Paola meegegaan naar onze crèche om haar overgebleven verf te doneren aan onze crèche. Zij had een fundraising gedaan om verf te kopen voor haar crèche te schilderen. Met de overgebleven verf heb wij samen met de teacher ook onze crèche nog geschilderd.

17 juni hebben we een sleep over met z'n drieën gehad in de woonkamer. We hebben met wat glaasjes wijn gossip girl gekeken en daarna samen geslapen. Dit was even een afleiding voor al het schoolwerk. Van te voren zijn we gaan uit eten in het Wijnhuis. Hier heb ik de gemsbok gegeten en natuurlijk een lekker glaasje wijn gedronken.
De dag erna hebben Jeanine en ik alles gehaald voor onze laatste stagedag. Toen we hier van terug waren zijn we nog naar de Spice Route geweest. Hier hebben we een chocolate tasting gedaan en hebben we verder nog wat rondgelopen. Er was namelijk van alles te doen. Wine tasting, bier tasting, koffie tasting, restaurantjes en een glasblazer.

20 juni had ik bijna alles ingeleverd van school. Die woensdag erna hadden we afscheid op het kantoor van Prochorus. Hier zaten alle medewerkers samen en om de beurt hebben sommige wat tegen ons verteld over hoe ze ons ervaren hadden. Daarna hebben we nog wat foto's genomen. Ik heb op dit moment wel een traantje gelaten.

De dag erna 23 juni, hadden we onze laatste stagedag. We hadden allemaal leuke dingen gepland. Schminken, muffins versieren, ballonnen en echte Xhosa muziek. Daarnaast hadden we nog een aantal cadeautjes te geven. We hadden een fotocollage gemaakt voor in de crèche op te hangen. Voor ieder kind hadden we een portret foto met een tekstje op de achterkant. En buiten dit hebben we nog een heel foto album gemaakt met al onze herinneringen van de crèche en persoonlijke tekstjes. Hier waren ze heel blij mee. Voor de allerkleinste hadden we nog een trein gekocht en voor de grotere groep een echte puzzel.
Toen we bijna wilde gaan kregen wij ook nog een cadeau van de teacher. Ik heb zwarte schoenen gekregen die zij zelf bewerkt hebben met kraaltjes voor bij mijn Afrikaans rokje. Jeanine heeft witte gekregen omdat zij een wit t-shirt op haar rokje draagt en ik een zwart. Ook hier kon ik het niet meer droog houden. Ik vond het erg moeilijk om afscheid te nemen van de kinderen. Maar gelukkig ga ik na het weekend nog even terug samen met Marijn.
Ook in het educatiecentrum hebben afscheid genomen. Ook hier hebben we lieve dingen gekregen. Elk kind had een boekje gemaakt met een bedankje voor ons in.

Vanaf vandaag had ik vakantie, wat betekent dat het moment eindelijk is aangebroken. Over een paar uurtjes zie ik mijn lieve schat weer!!
Rond kwart over 9 komen Marijn en Freek aan in Zuid-Afrika. Jeanine en ik hebben al de hele dag last van buikpijn. Het moment is eindelijk daar, na 5 maanden gaan wij onze schatjes weer zien in real life!!

Vanaf morgen start dan ook mijn vakantie samen met Marijn! Ik heb hier heel erg veel zin in en wil jullie over drie weken dan ook graag op de hoogte brengen van ons avontuur samen.

Tot de volgende keer!

  • 24 Juni 2016 - 20:51

    Tiny:

    Hoi Sanne

    Waarschijnlijk de laatste keer dat ik op deze manier reageer.
    Twee uurtje geleden appte je nog dat je nog een blog wilde schrijven voor jullie naar Kaapstad zouden vertrekken. En nu alweer is het klaar.

    Jeetje, als je het zo leest dan hebben jullie weer van alles meegemaakt, en vooral het afscheid, dat zal wel heftig zijn geweest. Gelukkig ga je maandag met Marijn nog even terug naar "je schatjes".
    Maar dan is het ook wel ècht héél definitief.
    Zoals je het beschrijft is het heel emotioneel , maar bedenk wel dat het heel fijn is dat je dit hebt kunnen en mogen meemaken.

    Jeanine en jij zijn nu inmiddels in Kaapstad en waarschijnlijk een hapje aan het eten, zoals je me straks vertelde.
    Nog een kleine 2 uurtjes en dan zijn Marijn en Freek er.
    Eindelijk hè .......kunnen jullie na 5 maanden real live met elkaar praten, knuffelen en gewoon lekker tegen mekaar aan liggen. Heerlijk voor jullie alle vier !!

    Geniet er samen van, doe de dingen die jullie al gepland hebben en nog veel meer. Want wie weet hoe lang het duurt voordat jullie weer terug gaan naar deze mooie plek op aarde !!!
    Doe vooral ook heel veel groetjes aan het gast gezin "Mammacos" waar Marijn 5 jaar geleden is geweest.
    Ik denk dat zij en Marijn het wel heel fijn vinden om mekaar na zoveel jaar weer te ontmoeten.

    Heel veel lieve groetjes.
    Dikke kus en knuffel van Jan en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Stage in Zuid Afrika Als onderdeel van mijn opleiding Pedagogiek aan fontys hogescholen volg ik mijn derdejaars stage in het buitenland. Hiervoor reis ik naar Stellenbosch, Zuid Afrika. Hier ga ik stagelopen voor de organisatie Prochorus, en voornamelijk in het township Kayamandi.

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1090
Totaal aantal bezoekers 5507

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 13 Juli 2016

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: