Vaste crèche - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Paradis - WaarBenJij.nu Vaste crèche - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Paradis - WaarBenJij.nu

Vaste crèche

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Zondag 21 februari ben ik met 3 andere meiden naar Clifton beach geweest. Hier hebben we een halve dag in de zon gelegen en ons goed ingesmeerd dachten we. Na een tijdje begonnen mijn benen heel erg te branden en zag ik dat de hele achterkant van mijn benen vuurrood waren. Het ergste waren mijn knieholtes. Eenmaal thuis heb ik me goed ingesmeerd met after sun en op advies van mam komkommer op mijn benen gelegd. Dit hielp erg goed.
Maandag 22 februari zijn we voor de eerste keer naar de crèche geweest waar we de hele stage zullen zijn. Ik voelde me niet helemaal op mijn gemak omdat ik bijna niet kon lopen door mijn verbrande knieholtes. Gelukkig ging het de tweede dag beter.
In de crèche zijn er twee groepen. Een groep met jonge kinderen ( 1-3 jaar) en een groep met wat oudere kinderen (4-5 jaar). De week was erg leuk. Ik heb steeds gewisseld tussen de groepen zodat ik elk moment had meegemaakt bij beide groepen. Om 12 uur ben ik meestal bij de kleinste om de kinderen te helpen met eten omdat de teacher alleen is.
Bij de oudere kinderen wordt er een aantal dagen met een thema gewerkt. Verder leren zij de kleuren, vormen, tellen en het alfabet in het Engels. Het lijkt erop dat de kinderen dit op automatische piloot kunnen opzeggen, maar dit wil nog niet zeggen dat ze dan de letters kennen.
Vrijdag 26 februari zijn we bij een duurder restaurant gaan uiteten. Voor ons omgerekend nog steeds niet duur. Het duurste hoofdgerecht was net geen €12.
Zaterdag zijn we met alle huisgenoten naar een olive oil and wine tasting geweest in Somerset west. Dit was heel erg leuk. In het begin vond ik het een beetje raar omdat er 6 soorten olijfolie voor me stonden en deze moesten we dan drinken om te proeven. Op het einde stonden er ook 2 soorten tapenade van olijven die we op een toast konden smeren. Ook was er brood die je in de olijfolie kon dippen. Dit was erg lekker. Daarna hebben we de wine tasting gedaan. We kregen een witte, rode en een rosé.
Zondag zijn met de 5 Nederlanders van ons huis naar Ultra festival in Kaapstad geweest. Super cool. Deze dag was het weer erg warm dus ik had speciaal factor 50 gekocht en heel vaak ingesmeerd met als resultaat dat ik totaal niet verbrand of verkleurd ben..

Dit waren mijn ervaringen weer van de afgelopen week. Tot een volgende keer.

Liefs Sanne

  • 02 Maart 2016 - 09:35

    Tiny:

    Hai

    Gisteren dacht ik nog, wanneer krijgen we weer een verslag van Sanne te zien.
    En jawel hoor.....s'avonds stond er alweer eentje klaar.
    Leuk wat je weer allemaal hebt meegemaakt.
    Vooral heerlijk genieten van het zonnetje en de lekkere temperaturen. Hier is het koud en vies.... net een fikse hagelbui gehad......brrrrr.
    Geniet jij vooral van de kinderen daar ......dan doe ik dat hier op mijn werk "van de onze".
    Tot skype's
    Dikke kus van Jan en mij.

  • 02 Maart 2016 - 21:18

    Marijn:

    Hoi Sjatje,

    Super leuk verhaal!
    Trip down memory lane voor mij als je het hebt over Kaapstad :D.
    Eten is inderdaad niet duur. Zorg maar dat je snel Kudu, Zebra, Struisvogel of Wildebeest te eten krijgt!!

    Heb zin in juni!
    Tot dan, in de winterregen ;)

    Love you!

    xxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Stage in Zuid Afrika Als onderdeel van mijn opleiding Pedagogiek aan fontys hogescholen volg ik mijn derdejaars stage in het buitenland. Hiervoor reis ik naar Stellenbosch, Zuid Afrika. Hier ga ik stagelopen voor de organisatie Prochorus, en voornamelijk in het township Kayamandi.

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 5516

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 13 Juli 2016

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: