20 dagen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Paradis - WaarBenJij.nu 20 dagen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Paradis - WaarBenJij.nu

20 dagen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Het is weer tijd voor een klein verslagje van mijn avonturen.

5 mei stond een vriendin van de teacher in de crèche. Zij is kapster en kwam kijken wanneer ze onze haren kon doen. Wij hadden namelijk een tijdje geleden tegen de teachers verteld dat we graag onze haren willen laten invlechten. Dus toen de kapster ineens in de crèche was hebben we meteen een afspraak gemaakt voor de dag erna. Zij zou 6 mei om 12.00u in de crèche zijn zodat we onze haren konden laten vlechten. Dus wij gingen met z'n drieën om 12.00 naar de crèche. Het duurde even voordat ze kwam, en toen ze er was ging ik als eerste. De rest wilde toch nog eerst checken wat het resultaat ging worden. De kapster zei dat het ongeveer 1,5 uur zou duren. Uiteindelijk heb ik 4 uur in de stoel gezeten. Jeanine had afgesproken met haar dat ze maandag terug zou komen naar de crèche en Paola had na mij haar zijkant laten invlechten. Toen we eenmaal thuis waren kreeg ik steeds meer pijn aan mijn hoofd. Het slapen ging dan ook niet helemaal soepel. Na 2 dagen had ik niet meer z'n last van mijn hoofd, alleen als ik het aanraakte.
Na iets meer dan een week heb ik samen met een huisgenootje mijn vlechten eruit gehaald. Het heeft in totaal 2 uur geduurd en het resultaat was een grote bos haren.

7 mei zijn we met bijna het hele huis een weekendje naar Kaapstad geweest. Overdag zijn we eerst gaan shoppen en 's avonds zijn we naar Goldfish geweest in Shimmy beach club. Daarna zijn we doorgegaan naar de Karaoke bar. Hier hadden we liedjes aangevraagd maar de rest wilde wel door naar iets anders. Dus zijn Jeanine en ik in de karaoke bar gebleven tot 4 uur. Daarna terug naar het hostel waar we met z'n alle een kamer deelden.

16 mei ben ik mijn Afrikaanse rok gaan betalen. Jeanine en ik hebben ons een rokje laten aanmeten bij een naaister van Kayamandi. Zij maakt heel veel voor de community en wij wilden daarom ook een rok bij haar bestellen. Ze gaat zelf het stof halen in Kaapstad nadat wij ons stof hebben uitgekozen en het model van de rok. Na een week is het klaar en het is dan ook een mooi resultaat. Mijn rok was wat te groot en deze heeft ze ter plekke kleiner gemaakt voor mij. Ze maakt hele mooie dingen en ik wilde via deze manier de community wat steunen. Als verassing had ze voor ons nog een bijpassende tas gemaakt.

Op 20 mei zijn we uitgenodigd voor een community friday. We waren uitgenodigd door een meisje wat we kennen via Prochorus. Zij organiseert deze dag bij haar thuis. Op deze dag komen allemaal mensen samen in haar huis om soep en brood te eten en daarna nog gezellig bij elkaar te zitten. Wij zijn met 5 mensen gegaan en het was erg gezellig. Veel gepraat met iedereen en nieuwe mensen leren kennen.

Op stage heb ik ondertussen al een aantal activiteiten uitgevoerd en ik ben nu begonnen aan mijn laatste lessenreeks. Ik heb 3 weken lang, elke dag met 6 kinderen de kleuren en de vormen geoefend. Volgende week start mijn laatste week voor deze lessen. Ik heb een handleiding opgesteld waarin ik laat zien hoe kinderen leren en wat belangrijk is als je kinderen iets wil leren. Ook mijn lessen zitten in deze handleiding verwerkt zodat de teachers deze nog kunnen gebruiken als wij weg zijn.

Het einde komt steeds meer in zicht. Over 20 dagen heb ik mijn laatste stagedag en kan ik Marijn ophalen op het vliegveld in Kaapstad. De laatste dingen worden gepland wat we willen doen en ook aan het schoolwerk komt bijna een einde. Nog even 3 weekjes alles geven en dan kan ik genieten van 3 weekjes vakantie samen met Marijn.

Over 6 weekjes ben ik alweer thuis.
De tijd is omgevlogen.

Tot de volgende keer!


  • 04 Juni 2016 - 15:49

    Marijn:

    Euver drie weake al;) tis idd snel gegange!! Ghub zin in de vakantie!!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Stage in Zuid Afrika Als onderdeel van mijn opleiding Pedagogiek aan fontys hogescholen volg ik mijn derdejaars stage in het buitenland. Hiervoor reis ik naar Stellenbosch, Zuid Afrika. Hier ga ik stagelopen voor de organisatie Prochorus, en voornamelijk in het township Kayamandi.

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 5514

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 13 Juli 2016

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: